Biro Keselamatan Pengangkutan Australia (ATSB) berkata carian sonar telah menyediakan maklumat kedalaman air dan komposisi dasar laut di zon carian.
"Sonar 'multibeam' boleh mengenal pasti darjah kekerasan, walaupun ia tidak dapat membezakan antara (sebagai contoh) logam keras pesawat dan batu keras di dasar laut," kata seorang jurucakap ATSB.
"Sebahagian besar bahagian-bahagian keras yang ditemui dilihat bermungkinan besar adalah ciri-ciri geologi yang bertentangan dengan objek buatan manusia."
Penerbangan MH370 hilang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing kira-kira sejam selepas berlepas.
ATSB berkata dengan mengenal pasti objek keras, pakar-pakar telah 'memberitahu di mana siasatan lebih dekat mungkin diperlukan semasa carian laut dalam'.
Pesawat itu dipercayai terhempas di selatan Lautan Hindi jauh di luar pantai barat Australia selepas pertukaran arah yang menjadi misteri, tetapi carian udara dan air telah gagal untuk menemui sebarang bangkai.